Dzisiaj jest: Czwartek, 18 Stycznia 2018 r.   Imieniny: Beatrycze, Małgorzaty, Piotra

Wybierz interesującą Cię kategorię

Logowanie do serwisu Świat Imprez

 
 
 
 

Zapisz się do newsletera

Chcesz otrzymywać najświeższe informacje ?
 
 
 
 

Kalendarz imprez

«
Styczeń 2018
»
PnWtŚrCzPtSoN
1 2 34567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29 30 31

Szybki kontakt

ŚWIAT IMPREZ

ul Gliniana 43 lok. I
20-616 Lublin
tel./fax: 081 534 63 55
tel. kom: 501 213 416
NIP: 712 - 150 - 58 - 89
REGON: 430720514
e-mail: info@swiatimprez.pl

Powiadom mnie o imprezie na SMS!

Aby otrzymywać powiadomienia SMS wpisz swój numer w formacie 48xxxxxxxxx.

Ostatnio dodane zdjęcia

Ostatnio dodane recenzje

http://bob.lublin.pl/
Zapowiedzi

Film "Bez emocji" w DDK "Węglin" w Lublinie
Data wydarzenia: 14-12-2017

51512983805bez_emocji.jpg

Akademia zapomnianych arcydzieł filmowych - Bez emocji

14 grudnia 2017 r., godz. 18.00

Bez emocji (Compulsion, USA 1959) 103 min. 

Obsada: Orson Welles (Jonathan Wilk), Diane Varsi (Ruth Evans), Dean Stockwell (Judd Steiner), Bradford Dillman (Arthur A. Straus), E.G. Marshall (Harold Horn), Martin Milner (Sid Brooks) i inni

Scenariusz – Richard Murphy na podstawie powieści Meyer Levina

Reżyseria – Richard Fleischer (inne filmy: 20 000 mil podmorskiej żeglugi, Cienista droga, Pęknięte lustro, Fantastyczna podróż, Tora! Tora! Tora!, Zilona pożywka, Dusiciel z Bostonu)

Odmiana noir – prawniczy

Motywy noir: łamanie prawa, paranoja, przemoc seksualna, zazdrość, fatalizm

Trzymający w napięciu thriller, oparty na głośnym procesie z 1924 roku. Chodziło wówczas o dwóch młodocianych zabójców, znajomych zabitego, młodego chłopaka. W filmie bardziej idzie o naturę Zła jako takiego. Już tylko z tej przyczyny film został zrealizowany w nawiązaniu do estetyki i pesymistycznego wobec ludzkiej natury światopoglądu kina Noir i egzystencjalizmu europejskiego lat 30′ i 40′ XX-wieku. To już nie była ta epoka, ale Fleischer uznał, że do opowiedzenia tej historii „czarne kino” jest wręcz nieodzowną konwencją estetyczną. W treści filmu przeważa narracja behawioralna wyznająca psychoanalityczne motywacje bohaterów na ekranie. Pochodzący z dobrych rodzin Artie Straus (Bradford Dillman) i Judd Steiner (Dean Stockwell), chłopcy jednocześnie zarozumiali i próżni, mordują pewnego chłopaka, by w ten sposób zademonstrować swą wyższość intelektualną (motyw wzięty jakby z prozy Andre Gide’a). Po zabójstwie cynicznie pomagają w poszukiwaniach mordercy, i byłaby to zbrodnia doskonała, gdyby nie ich arogancja, która doprowadza do zdemaskowania prawdziwych sprawców zbrodni. Ich adwokat, Jonathan Wilk (Orson Welles) nie ma łatwego zadania, gdyż Straus i Steiner nie chcą z nim współpracować oraz wytłumaczyć swojego postępowania.

Zasłużone nagrody – Nagroda Brytyskiej Akademii Filmowej i Nowojorskich Krytyków Filmowych dla najlepszego aktora – Orsona Wellesa. Film festiwalowy na MFF w Cannes.

 Sławne filmowe sceny Noir:

Dillman cieszy się, gdy dowiaduje się, że Stockwell zabierze Varsi na randkę i obserwację ptaków w lesie. Zachęca go do gwałtu w sprzyjających okolicznościach, gdy nikt nie usłyszy ofiary. Jako dodatkową zachętę dodaje: „Dziewczyny nigdy nie mówią potem o tym”.

WSTĘP WOLNY!

 

DDK "Węglin"
ul. Judyma 2a, Lublin